zondag 4 november 2012

Bosbessenjam maken

Weckpotjes van 160 milliliter
Omdat het dit weekend niet zo'n fijn weer is zijn wij volop aan het inmaken. De inmaakketel met hertenragout staat aan en ik ben nu bosbessenjam aan het maken. Het recept van bosbessenjam staat al op onze website (klik hier >>>) Dit jaar heb ik besloten om niet zo'n grote weckpotten te gebruiken en ook niet zoveel te maken. Wij hebben jam in overvloed, wat op zich geen probleem is omdat wij jam ook vaak in desserts of bij wild eten.
Wat ik vaak doe is meerdere soorten jam tegelijk maken en deze dan in 1 keer in de inmaakketel inmaken, zodat ik de inmaakketel maar 1 keer moet aanzetten. De trechter van Kilner die ik gebruik is van rvs en past ook perfect op het kleine weckpotje van 160 milliliter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten